Seite 1 von 2 12 LetzteLetzte
Ergebnis 1 bis 15 von 25

Thema: Weird behaviour on a BF game

  1. #1
    Registrierter Benutzer Avatar von Mansurji
    Registriert seit
    03.12.06
    Ort
    Frankreich
    Beiträge
    12

    Weird behaviour on a BF game

    Hello

    We launched a BF game today with 6 players ( AngelDelSol, Myself, Centurio, [FUN]viking, Yohan11, and [LKT]Moineau ), on a TBG high sea map.

    I'll try to explain quickly what happen : Centurio rushed my neighbor, Viking, with 3 axeman and took his HS. Then i came with 3 chariots, and took the town inside my empire.

    At this point, i asked him for peace, by knowing that the town was far away of his land and we both had no interest yet in a long war. He declined my offer. I made several others propositions later in the game for peace, but he kept refusing.

    Some time later, his neighbor, Yohan, cancelled the nap they had. I still saw no interest in our war, so i asked him again for peace, arguing that it was the last time that i will ask. He didnt answered.

    About 10 turns later, Centurio attacked yohan, and he finally took one of his town. Perhaps he understood what would happen, because he asked me for peace, knowing that i had the first power. At this time, it was too late, my development was oriented in war, i had many units and by the way many loss of gold to keep them, and my opponent that slowed me since the begin by keeping in war was focused on another battle. Despite i didnt attacked him yet, he started flaming about 2v1, saying that it wasn't fair ( but I saw Angel's power -that had no war- going down at same time Centurio's power came up, so i guess he wasn't that much lonely )

    Of course I took my opportunity and the units i was building since ancient era came to attack him, and destroy his 2nd town.

    That's here that Centurio went really crazy, saying that it was unfair, and such. But the real matter is that he send me some insults in pm : first a "really big asshole" that i printscreened, then a sober "fuck u".

    I paused the game and asked for some apologize, as it's not something that should happen on a friendly league as BF or Civfr. He didn't care, and kept explaining that it was unfair, and he kept asking to pursue the game. I kept asking for apologize that never came, and finally left the game after about 15 minutes.

    I'd like to have your opinion on this situation...

    Here's the screen i made


  2. #2
    übler Schurke Avatar von Kugel
    Registriert seit
    29.10.06
    Ort
    Hessen
    Beiträge
    673
    thats interesting mansurji. its very very bad! who wons the game?

  3. #3
    Registrierter Benutzer Avatar von Mansurji
    Registriert seit
    03.12.06
    Ort
    Frankreich
    Beiträge
    12
    I don't know, i think they scrapped it as I saw Moineau and yohan on lobby a few minutes later.

  4. #4
    Sonntagsspieler Avatar von Strudelwurm
    Registriert seit
    13.07.06
    Ort
    am See
    Beiträge
    1.116
    I understand your situaiton Mansu, if it is like you told. Such behavior is a shame for BF and all Civ players If i can i apologize for Centurio, and i hope you keep playing on BF
    Ich bins, der Totale Durchblicksstrudel!

  5. #5
    AngelDelSol Avatar von AngelDelSol
    Registriert seit
    24.01.07
    Ort
    Monaco City
    Beiträge
    405
    jo war echt mal super beschissen das ganze
    i hope that never will happen again on bf!
    wir haben das spiel abgebrochen und es wird nicht gewertet.

  6. #6
    Plant Grosses mit Otto Avatar von wuestenfuchs
    Registriert seit
    04.05.05
    Ort
    flussaufwärts
    Beiträge
    4.671
    Hi Mansu!

    We are discussing within the Council on how to handle this. We will inform you in this Thread.

    Sorry for the unconvenience and it was totally unappropriate for a BF game.

    Greez
    Wues

  7. #7
    Registrierter Benutzer Avatar von Blue_Bird
    Registriert seit
    28.10.05
    Beiträge
    1.883
    Centurio hat mit Xelsius mal vor einigen Wochen selbst ein 2v1 erst gegen Nils und dann gegen mich gestartet. Der sollte mal bessere Diplomatie betreiben und nicht so rumheulen.

  8. #8
    Registrierter Benutzer Avatar von Mansurji
    Registriert seit
    03.12.06
    Ort
    Frankreich
    Beiträge
    12
    Have no fear, i know it's not something common on BF, and that's why i point it

    If this would have happen on US ladder, i wouldn't have care as they're like this in this ladder... But on BF i've been really surprised

    That was the first BF game of Moineau, which is one of the best player i know on Civfr, so i told him it was such an exception and usually BF games are really friendly

    The matter with flaming about 2v1 is that on a diplomacy game you have many ways to avoid this. You can't say a war is unfair when your opponent asked you for peace about 5 times And it's even worse when you enter one of the 2 war by yourself, vs Yohan ( that just cancelled the nap )

    I mean, you put yourself into a bad situation, then you cry because you're in a bad situation... it's a non-sense

  9. #9
    Registrierter Benutzer Avatar von Centurio
    Registriert seit
    07.03.07
    Beiträge
    51
    Also als erstes mal ist es sicher nicht in Ordnung, dass ich Dich beleidigt habe und ich Entschuldig mich dafür.
    Aber sowie Du das Spiel geschildert hast es nach meinem Eindruck nicht ganz verlaufen.
    In der Spielphase nach deinem Überfall befanden wir uns die ganze Zeit in einer Art "kalten Krieg" nichts ist passiert.
    Da ich in der Mitte der Map startete befand ich mich dann auch schnell in einem 2 Konflikt , Yohan drohte mir mit Krieg und kündigte den NAP, er hatte allerdings nur eine kleine Armee und rüstete. Also kam ich ihm zuvor und überfiel Johan. Ich hatte keine andere Wahl und der krieg währe wohl auch schnell zu ende gewesen.
    Ich versuchte natürlich Frieden mit Mansurji zu schliessen, der im Gegensatz zu seinem Darstellungen hier im Forum überhaupt kein Interesse an diesem Frieden hatte. Das kann ich verstehen bei der Powerkurve.
    Nun hatte ich das Problem mit 2 Kriegen und dem Timer auf sehr schnell- ich hatte Stress meine Einheiten in der Zeit zubewegen und so konnte Mansurji meine 2 Stadt vernichten, allerdings vernichtete ich seinen Angriffsstack völlig.
    NUN wollte er Frieden was mich dann so geärgert hat, dass ich etwas ausgerastet bin. Okey das war nicht richtig, aber ich war im Stress die Zeit lief ab und mir vielen keine anderen Schimpfwörter auf Englisch ein.
    Im amerikanischen Kulturkreis ist es vollkommen normal so zuschimpfen ,deshalb finde ich es etwas kleinkariert das Spiel , darauf hin abzubrechen und hier im Forum so einen Inquisition zu starten.
    Es ist halt ein Spiel mit Emotionen und die kann man nicht immer kontrollieren.
    Die Missverständnisse im Spiele führe ich nicht zuletzt auf Sprach Probleme zurück, mein Englisch ist nicht besonders gut, weshalb ich auch hier auf deutsch Stellung nehme.

  10. #10
    Registrierter Benutzer Avatar von Centurio
    Registriert seit
    07.03.07
    Beiträge
    51
    Und zu Dir Blue Bird ,was kann ich dafür, wenn Xelsius auf Grund eines NAP Bruchs Nilsz den Krieg erklärt? Ich hatte damit nix zutun und war selber überrascht

  11. #11
    Registrierter Benutzer Avatar von Blue_Bird
    Registriert seit
    28.10.05
    Beiträge
    1.883
    Zitat Zitat von Centurio Beitrag anzeigen
    Und zu Dir Blue Bird ,was kann ich dafür, wenn Xelsius auf Grund eines NAP Bruchs Nilsz den Krieg erklärt? Ich hatte damit nix zutun und war selber überrascht
    ok, dann tut es mir leid.

  12. #12
    übler Schurke Avatar von Kugel
    Registriert seit
    29.10.06
    Ort
    Hessen
    Beiträge
    673
    sich so zu beschimpfen kann wohl nicht normal sein "mir sind keine anderen schimpwörter eingefallen" kann das ganze kaum mildern.
    selbst wenn man sich im amerikanischen Kulturkreis so beschimpft was ich nur vom fernsehn kenne sind wir hier nicht im amerikanischen kulturkreis!

  13. #13
    Registrierter Benutzer Avatar von Centurio
    Registriert seit
    07.03.07
    Beiträge
    51
    Bin ich hier nur unter Leuten die keine Fehler haben?
    Dieser Art Moralisierung höre ich sonst nur Sonntag morgens unseren Pfarrer sagen : Wer ohne Fehler ist der werfe den ersten Stein...

  14. #14
    Registrierter Benutzer Avatar von Nemesis666
    Registriert seit
    17.04.05
    Beiträge
    3.863
    i understand your point mansu and centurio apologize for insulting u. he went crazy like u said, plz forgive him i know him as a very nice player.

    next time u have a prob plz pm wüstenfuchs or the bf-council to solve the problem, u know why, we dont want to copy my-league threads
    Diskutiere nie mit Idioten - sie holen Dich auf ihr Niveau und
    schlagen Dich dort mit Erfahrung


    civ4fans

  15. #15
    North-Stream ftw! Avatar von DerGerhard
    Registriert seit
    29.12.05
    Ort
    Datscha
    Beiträge
    5.177
    Nein nein Centurio,niemand will dich jetzt hier niedermachen. Dein Verhalten war nicht ok (die beleidigungen) und du hast dich dafür entschuldigt,alles wieder ok.

Seite 1 von 2 12 LetzteLetzte

Berechtigungen

  • Neue Themen erstellen: Nein
  • Themen beantworten: Nein
  • Anhänge hochladen: Nein
  • Beiträge bearbeiten: Nein
  •